Chiang Mai | 18-08 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Chiang Mai | 18-08 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Chiang Mai | 18-08

18 Augustus 2012 | Thailand, Chiang Mai

Alweer 18 augustus. Vanochtend heerlijk uitgeslapen, waardoor we het ontbijt hebben gemist. Vandaag stond de reis van Chiang Rai naar Chiang Mai op het programma. We besloten om de lange route te nemen via Phayao en Lampang naar Chiang Mai. Dit was fantastisch. Een rit van ruim 400 km. Onderweg hebben we iets gegeten in Phayao. Een soort fondue, waar je allerlei ingredienten voor kunt kiezen: vlees, vis, groenten, etc.etc. je kon grote schalen bestellen, maar ook losse bestellingen doen. Wij kozen voor dat laatste en hadden een stuk of vijftien bakjes op tafel staan. Niemand sprak Engels, dus we moesten verder zelf maar uitzoeken hoe en wat.

Na het eten vervolgden we onze route richting Chiang Mai. We genoten vollop van het mooie uitzicht, de kleine dorpjes en de fantastische wegen. Soms stopten we om even een foto te schieten. Het Noorden van Thailand is bij de grote steden wat druk maar voor de rest heerlijk rustig. Wij voelden ons soms echt Queens of the Road. In de wijde omgeving niemand te zien. Zo scheurden wij in onze wagen van berg naar berg. Het is tevens ongelooflijk hoe vrachtwagens soms naar boven komen. Wij reden die ene keer met 10 km per uur naar boven, de vrachtwagens gaan standaard niet sneller dan dat omhoog. En het verkeer? Dat past zich moeiteloos aan. Iedereen is aardig, rustig en geduldig. Daar kunnen wij in Nederland nog wat van leren met al onze regeltjes en richtlijnen.

Tegen zeven uur kwamen we aan in Chiang Mai. Ons hotel ligt in de oude stad, op 5 min tuktuk afstand naar de Night Bazar. Ideaaal. Voor 50 bath (ongeveer 1,30 euro) sta je in het centrum van dit levendige gebeuren. Wij gingen eten bij Lemongrass, omdat dit de eerste keer ook zo goed was. Om in de cijfers te blijven: een 9,6. Beter dan dit hebben we nog niet gegeten. Al kletsend betrapten we omszelf erop dat we aan het brainstormen waren hoe de Thaise eigenaar het restaurantje nog beter en efficienter kon inrichten, zodat ze de toeloop van gasten nog beter aankan. Tja, dat zit er dan toch in.. Ook tijdens vakantie! Zelfs in het laagseizoen zit het continu bomvol, moeten mensen wachten of noodgedwongen verder kijken. Leuk item is de muur die volgeschreven is met geweldige recencies over het eten en de gastvrijheid. Dit, naast de plastic tuinstoeltjes, maakt de heerlijke sfeer compleet.

Na het eten nog lekker rond gestruind op de Bazar voordat we een tuktuk naar het hotel namen. In zo'n levendige en leuke stad als dit, kun je maar 1 conclusie trekken: wat is het leven heerlijk!

Morgen verlaten we het Noorden en vliegen we naar Phuket. Van de bergen naar het strand. Wij hebben er zin in, vliegen jullie mee?