Surin Beach | 20-08 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Surin Beach | 20-08 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Surin Beach | 20-08

20 Augustus 2012 | Thailand, Phuket

Na een heerlijk slaapje en rustige ochtend checkten we uit bij ons hotel. Nog even een hapje gegeten aan Kata Beach, waarnaar we vertrokken in Noordelijke richting: Surin Beach.

We reden via het drukke Patong Beach langs de kust. Op de weg was het een stuk rustiger, wat ongetwijfeld te maken heeft met het feit dat het weekend voorbij is. Surin Beach en het hotel Twinpalms Resort hadden we als tip gekregen tijdens ons verblijf in Noord Thailand. Na ongeveer drie kwartier kwamen we op onze bestemming aan.

Een prachtig resort, met alles erop en eraan. Ontvangst met champagne, iemand die je auto parkeert, een gratis upgrade naar een Grand Deluxe kamer, 1400m2 zwembad, een oase van rust, mogelijkheid tot varen in een luxe jacht etc.etc. Kortom, wij zitten gebakken. Toen we aan het zwembad hadden gelegen en terug kwamen in de kamer, waren de bedjes opnieuw opgemaakt, stonden er slippers klaar, waren de gordijnen gesloten en de sfeerverlichting aan. Wat een warme binnenkomst.

De kamer is fantastisch met een luxe badkamer ensuite en de tuin met het zwembad ensuite. Na een verse mango banaan smoothie en een relax momentje op de kamer liepen we naar het strand. Heerlijk! Na het strand besloten we het zwembad in te duiken en te genieten van de rust.

Aan het begin van de avond liepen we naar de sfeervolle beach club om in de avondschemering te genieten van een heerlijk glas baileys on the rocks. Na een klein uurtje wandelden we verder langs het strand en kwamen terecht bij een strandrestaurant waar je letterlijk aan de zee kon eten. Puur genieten!

Eenmaal terug op het resort hoorden we harde vreemde geluiden. Je moet je voorstellen dat het zo hard gaat dat het overheerst en klinkt alsof iemand door zo'n kindermicrofoon van de Bart Smit aan het praten is en deze te dicht tegen de mond aan houdt. We gingen naar onze kamer en besloten na een half uur de receptie maar eens te bellen om te vragen waar dat rare geluid vandaan kwam. Aan de andere kant van de lijn werd gezegd: 'it is little frog and other animal'. Waarop wij nog maar een laatste vraag hadden: 'Is this all night?', waarop het antwoord was 'I don't think so'.

Het weer is hier overigens heerlijk. Van het regenseizoen hebben we op Phuket nog niets gemerkt. Het is zo'n 35 graden en die temperatuur is heerlijk. Het water, zowel zee als zwembad, is zo'n 25 graden. Morgenavond sluiten we onze reis in Thailand af en vliegen we naar Indonesie. Op naar een nieuw avontuur.