Phuket | 19-08 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Phuket | 19-08 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Phuket | 19-08

19 Augustus 2012 | Thailand, Phuket

Vandaag stond in het teken van onze reis naar Phuket. Rond half tien zijn we opgestaan. Na een goed Thais ontbijt zijn we vertrokken richting het vliegveld. Nog even onze auto afgetankt en tegen half twaalf stonden we bij de balie van Thai Rent a Car. Binnen 5 minuten was alles geregeld. Voor wie ooit overweegt een auto te huren: doe het daar. De prijs/kwaliteitsverhouding is erg goed, men is vriendelijk en de service is perfect.

Dit keer vlogen we rond 13.00 uur, dus waren we vrij vroeg op het vliegveld. Toch vloog de tijd voorbij. Inchecken, beetje rond slenteren (heerlijk in de vakantie) en kletsen over van alles en nog wat. Wat heerlijk dat het nooit verveelt!

Na ongeveer twee uur vliegen landen we op Phuket. Binnen een half uur stonden we weer bij onze verhuurvrienden en haalden weer een auto op. In het Noorden hadden ze ons al gewaarschuwd dat het verkeer minder vriendelijk zou zijn en vooral drukker. Eenmaal in de auto merkten we dat direct. Echter, wij zouden wij niet zijn als we ons niet razendsnel wisten aan te passen en meereden in de rijstijl van onze Zuid-Thaise vrienden. Niet rustig wachten, maar voorrang nemen. Dit past uitstekend bij ons competentie: pro-actief zijn. Kortom, geen probleem.

Al snel merkten we dat Phuket behoorlijk verwesterd is. Overal barretjes en restaurantjes. En veel toeristen, met name Duits en Engels. Na ongeveer een uur kwamen we aan bij Kata Beach. Dit ligt aan de zuidwestkant van het eiland. We waren blij dat de auto stond en na een kleine powernap waren we er klaar voor.

Tegen half acht gingen we de straat op. De drukte op straat was minder en iedereen vond z'n eigen weg. De vele restaurantjes hadden bijna allemaal een 'propper' voor de deur staan. Dat is toch wel even wennen, want je wordt er helemaal gek van. Op elke menukaart vind je fish&chips, pizza's en steaks. Maar wij gingen natuurlijk voor het Thaise eten.

We kwamen terecht in een gezellig restaurantje, waar we niet irritant naar binnen werden getrokken maar gastvrij werden ontvangen. De sfeer was geweldig. Dit kwam met name door de fantastische live gitaarmuziek en zang van een Thaise zanger (die dan wel populaire 'Westerse' nummers ten gehore bracht). Het was werkelijk waar een genot om naar te kijken en luisteren. In Nederland zou deze jongen met gemak de hitlijsten kunnen bestormen (wat ons weer op ideeen bracht...).

Na het eten lekker rondgelopen, wat leuke shorts gekocht en gekeken naar een Elvis imitatie, waar de Engelsen helemaal wild van waren.

Morgen ontdekken we het strand en rijden we een half uurtje in Noordelijke richting naar Surin Beach. Hier ligt hotel Twinpalms Phuket, wat ons was aangeraden in Noord Thailand. Via de mail hebben we contact gehad met de general manager en het schijnt echt Paradise on Earth te zijn. We will see!!

• 19 Augustus 2012 - 20:26

Willemien:

Hallo Ingrid en Marlijn,

Fantastische volgende locatie. We hebben even internet geraadpleegd!!!! Hoe warm is het bij jullie? Wij hebben ondertussen ook tropische temperaturen (36 graden).
    Mooie reisverslagen en we zijn elke avond benieuwd wat jullie hebben beleefd.
    Groeten,

papa en mama