Het leven in Pattaya | 16-01 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Het leven in Pattaya | 16-01 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Het leven in Pattaya | 16-01

16 Januari 2013 | Thailand, Pattaya

Na lang te hebben geslapen (we hadden het blijkbaar nodig) werden we om 11.00 uur wakker. Na het douchen checkten we uit en besloten we een taxi naar Pattaya te nemen. Deze zou rond 13.00 uur komen, dus hadden wij nog even de tijd om te eten.

We staken de straat over en stopten bij een straattentje dat behoorlijk vol zat. Je moet je voorstellen dat het tafeltjes zijn met krukjes of plastic stoelen. De muren hebben tegeltjes die niet vaak worden schoongemaakt zo te zien en verder is er veel bruin hout. Eenmaal binnen bestelden we een tweetal gerechten en zagen we dat de eigenaar (inmiddels zeker in de 70) nog steeds rond liep. Er hingen allerlei krantenartikels ingelijst aan de muur waar hij op stond en ook in de menukaart zaten allerlei aanbevelingen van Tripadvisor. Ondanks dat er om de haverklap vliegen op je tafel zaten, was de sfeer leuk. Het eten was fantastisch en het bleek dan ook dat we in een goede tent zaten. En dat voor zo'n 8 tot 10 euro. Niet verkeerd dus.

Na het eten liepen we terug naar ons hotel, waar onze taxi al klaar stond. Ideaal. We hadden natuurlijk een goede prijs onderhandeld en de chauffeur probeerde ons nog te verleiden om de tolwegen te betalen. Daar trapten we natuurlijk niet in. Afspraak is afspraak. Het is zo'n twee uur rijden en onderweg stopen we nog een keer voor de 7/11 (supermarkt) om water te kopen en voor brandstof. De auto rijdt op LPG en zo te zien doen alle taxi's dit. Het wordt bijgevuld door de motorkap te openen en er een aparte slang op te zetten. Na zo'n 5 minuten is de auto gereed om verder te gaan. In de middag komen we aan in Pattaya. We hebben een net hotel geboekt en zijn tevreden met de ligging.

Na het inchecken besluiten we richting het strand te lopen. Onderweg komen we door een drukke straat en zien we veel barretjes. Maar wat we nog veel meer zien zijn blanke mannen van middelbare leeftijd, die duidelijk maar een doel hebben in Thailand. Een leuke Thaise vrouw tijdens hun verblijf. Het is dan ook niet lastig te zien dat Pattaya bekend staat om zijn seksindustrie. Het zijn dat soort mannen die er niet in geslaagd zijn om in hun eigen land een vrouw te vinden. Of die ze wel hebben gevonden, maar blijkbaar niet meer voldoet. Veelal Engelsen, Russen of iets wat daarop lijkt. Heel apart.

Op het strand is het vrij rustig en genieten we van het mooie weer, de jetski's die over het water razen en andere bezienswaardigheden. Na een tijdje lopen we terug en zien we weer overal barretjes met schaars geklede dames. We besluiten naar het hotel te gaan en gaan nog even naar het zwembad op het dak van het hotel. We zitten samen op een bedje en praten over business mogelijkheden. Er ontstaat al gelijk weer nieuwe energie.

De avond valt en we gaan nog even naar de kamer. Rond de klok van 19.00 uur gaan we weer de straat op. In de avond is de temperatuur ook heerlijk (rond de 25 graden) en dat bevalt ons natuurlijk goed. We belanden bij een straattentje waar we wederom goed eten. Inmiddels zijn de barretjes allemaal rood verlicht en dat zegt natuurlijk genoeg.

We eten nog een ijsje en lopen dan terug naar het hotel. Voor de komende dagen hebben we nog geen hotel en de plaats waar we nu zitten is volgeboekt. Daarbij spreekt deze omgeving ons ook niet echt aan. De kans is groot dat we van Pattaya Centrum richting Jantiem Beach gaan. Dit is ook Pattaya, maar dan een wat rustiger gebied (minder gericht op de drinkende blanke Engelse/Russische toeristen).

We hopen de komende twee nachten in een leuk hotel te verblijven, zodat we van de omgeving kunnen genieten. De 19e gaan we terug naar Bangkok en de 21e vliegen we naar Chiang Mai, waar we onze auto ophalen.

• 17 Januari 2013 - 08:16

Mama Willemien:

Hallo Marlijn en Ingrid,

Het is nog steeds helemaal wit buiten. We staan op het punt om naar Schiphol te rijden en Laura op te halen. Opa gaat ook mee.
    Jullie lekker luieren, eten, zwemmen enz. Maak er iets moois van.

mama