Dagje Bangkok | 15-01 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Dagje Bangkok | 15-01 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Dagje Bangkok | 15-01

15 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Vanochtend werden we wakker na een goede nachtrust en besloten we nog een dag in Bangkok te blijven. We wilden nog een aantal dingen zien en wilden ook nog wat tailors aan doen. We boekten nog een nacht bij. Daarna gingen we ergens een hapje te eten. Op elke hoek van de straat kun je fantastisch eten en binnen no time zaten we in een leuke straattent. We aten heerlijk! Sweet & Sour, Chicken Cashewnuts met rijst en een heerlijke bananen shake.

We zijn nog niet gewend aan de rust (geen blaffende honden), het warme weer (ook in de avond), de fijne bedden en het warme water (in de hotels). En dan nog niet eens gesproken over het heerlijke eten, waar je ook gaat zitten.

Na onze lunch liepen we naar de metro om richting wat bezienswaardigheden te gaan. Eenmaal aangekomen bij het eindstation liepen we richting een tuktuk. Daar werd ons verteld dat het Koninklijk Paleis maar tot 15.00 uur open is en dat we daar een lange broek aan moesten. Het was al 14.30 uur en wij hadden een korte broek aan. Dat werd dus niets. We besloten om met de tuktuk wat tailors aan te doen. Het grappige is dat dit geen geld kost, omdat de chauffeur van de tuktuk geld of benzine krijgt van de tailors waar hij toeristen af zet. Ideaal dus. Helaas was het niet wat we ervan gehoopt hadden. Dit kwam met name doordat de kosten behoorlijk hoog zijn, zeker in vergelijking met Nepal.

We wandelden nog wat en kwamen ineens bij een gebied waar monniken woonden en prachtige gebouwen stonden met budha's, opgebaarde monniken en plaatsen waar je wierook kunt aansteken en kunt bidden. Het was er zo onwijs rustig, er liepen hooguit 2 tot 3 andere mensen. We namen er een kijkje en besloten daarna de metro terug te pakken richting Sukhumvit. Daar aangekomen trakteerden we onszelf op een ijsje voor we naar het hotel gingen.

Na wat te hebben gerelaxed besloten we lekker een hapje te gaan eten. We zochten wat tips op internet, maar kwamen uiteindelijk ergens anders terecht. Wederom was het eten fantastisch. De avond vloog voorbij.

We genieten van het mooie weer, de cultuur, de mensen en het leven hier. En dat nog ruim 3 weken!