Karon & Kata Beach | 02-02 - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Karon & Kata Beach | 02-02 - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Karon & Kata Beach | 02-02

02 Februari 2013 | Thailand, Patong Beach

Vandaag besloten we om het drukke Patong Beach te laten voor wat het is en verder richting het Zuiden te rijden. Richting Karon en Kata Beach. In augustus vorig jaar zijn we ook op Kata Beach geweest en dat was ons goed bevallen.

In de ochtend sliepen we uit en werkten we nog wat en halverwege de middag vetrokken we met de auto. Rond 15.30 uur kwamen we aan op Karon Beach. Een mooie strand, met een schitterend uitzicht op andere delen van het eiland. Het is een stuk rustiger dan Patong en we besluiten om eerst even te lunchen.

Na de lunch lopen we het strand op om een jetski te zoeken. Vandaag gaan we ons namelijk vermaken op het water! Al snel hebben we een deal gesloten en kleden we ons om. Binnen een kwartier staan we in de zee met een zwemvest op, klaar om op de jetski te stappen. We mogen een half uur over het water racen en maken hier dankbaar gebruik van. Vanaf het water heb je een mooi uitzicht op de stranden en kun je ook de Big Budha zien. Deze Budha is helemaal wit en staat op één van de hoogste punten van Phuket, ongeveer ter hoogte van Karon Beach. Het is tevens de belangrijkste Budha van het eiland. Halverwege de tijd wisselen we van bestuurder en genieten samen van de snelheid op het water.

Na dit avontuur besluiten we weer even een stukje verder te rijden richting Kata Beach. We parkeerden de auto dichtbij het hotel waar we vorig jaar verbleven. Kata Beach heeft een gezellige omgeving, met veel restaurantjes en leuke kraampjes waar je van alles kunt kopen. De avond was inmiddels ingetreden en dat was te zien aan de toenemende drukte op de straten. We besloten om dit keer bij een Italiaans Restaurant te gaan eten, omdat we na 3,5 week wel zin hadden in iets anders dan Thais. Ja, zelfs wij - als liefhebbers van de Thaise keuken - waren na 2 keer per dag Thais een keer toe aan iets anders. We kozen twee heerlijke pasta's en genoten van de ambiance.

Na het eten liepen we nog wat langs de tentjes, toen we besloten om een massage te nemen. We kozen voor een hoofd/nek massage van een half uur. Het Thaise masseren gaat er - zoals al eerder beschreven - wat minder soft aan toe dan wij gewend zijn, maar al met al was het lekker ontspannen. Op de terug weg richting de auto liepen we langs de Black Canyon, vorig jaar trad hier een Elvis look-a-like op en ja hoor, ook nu was hij weer aanwezig en trok wederom veel publiek.

We besloten de auto terug te pakken richting ons hotel in Patong. Bij aankomst was het ook daar weer ontzettend druk. Rond een uur of half tien kwamen we aan. Morgen vertrekken we weer richting Khao Lak voor de laatste twee dagen. Dinsdag vliegen we terug naar Bangkok!