Relaxen aan de Golf van Thailand | 17-01 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Relaxen aan de Golf van Thailand | 17-01 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Relaxen aan de Golf van Thailand | 17-01

17 Januari 2013 | Thailand, Pattaya

Vandaag worden we rond 09.00 uur wakker en besluiten we te douchen. We hebben nog geen idee waar we vandaag naartoe gaan. We oriënteren ons op eilanden, waaronder het eiland Koh Chang. Dit schijnt een mooi eiland te zijn, het een na grootste eiland van Thailand. Phuket is het grootste eiland.

We kijken naar de route en het blijkt vanuit Pattaya nog 5 uur rijden te zijn. Kijkend naar de hotels komen we er niet helemaal uit en de rit van 5 uur begint ons ook tegen te staan naarmate we er langer over nadenken. Ook de kosten zijn behoorlijk. Rond de 3000 bath met de taxi en rond de 600 bath met gedeeld vervoer, waarbij je zelf de ferry moet betalen en op het eiland weer nieuw vervoer moet regelen. Even ter informatie 100 bath is ongeveer 2,50 euro.

We besluiten verder te kijken in Pattaya en komen uit rond Jontiem Beach. Vlak voordat we een hotel willen boeken, besluiten we nog een zoekactie te doen. Inmiddels zijn we zeker al anderhalf uur bezig. Dan komen we het hotel Bella Villa Cabana tegen. We zijn direct verkocht. Het ligt aan de noordkant van Pattaya en dus niet in de buurt van Jontiem Beach (zuidelijk Pattaya). We boeken een kamer, checken uit in ons huidige hotel en gaan even de stad in om wat te eten. Daarna nemen we shared transfer naar het hotel. Het zijn een soort jeeps, waar achterin twee banken zijn gemaakt. Zo shared is het echter niet, want we zijn de enige twee en drie kleine koffers. Het is ongeveer een kwartier rijden naar het hotel.

Bij aankomst zijn we direct enthousiast bij het zien van het zwembad en het strand met de zee erachter. Ondanks dat het inchecken behoorlijk lang duurt (het is toch wel lastig hoor een boeking die pas een paar uur ervoor gemaakt is), worden we verder prima geholpen. We gaan naar de vierde verdieping en openen de deur van onze kamer. We dachten een deluxe kamer te hebben geboekt, maar het lijkt erop dat we een upgrade hebben gekregen naar een suite. Het is ongeveer 90m2 groot, heeft twee balkons, uitzicht op zee, een keuken met magnetron, oven, grote koel/vrieskast en een wasmachine. Daarna een grote woonkamer met flatscreen TV en DVD spelers, een eettafel en een deur richting de badkamer. Daar is een bad, een aparte douche, een grote spiegel en toilet. Via de woonkamer en de badkamer is er toegang tot de slaapkamer. Hier staat een Kingsize bed, met wederom een TV en is het ook erg ruim. Aan de zeekant is onze suite helemaal van glazen puien en kunnen we zowel vanuit de woon- als de slaapkamer naar een balkon waar twee relaxte stoelen staan. In totaal vier stoelen dus. Beide balkons hebben uitzicht op zee. Het is een fantastische plaats en vooral heerlijk rustig. En dat voor maar 40 euro per nacht inclusief ontbijt, ongelooflijk.

Na een kort slaapje (we hadden het nodig) besloten we de omgeving te verkennen. We liepen langs de twee grote zwembaden van Bella Villa Cabana en direct daarna is een entree naar het (prive) strand. Er staan twee stoelen en we ploffen erin neer. Het lijkt wel alsof we de enige zijn op dit strand. We genieten van het mooie uitzicht, de rust en de vissers die op korte afstand bezig zijn met hun boten. We lopen een stuk over de boulevard, maar zien dat hier nog weinig te beleven is. Het lijkt nog in aanbouw te zijn, want het is een breed pad waarin ruimte gemaakt is voor het aanleggen van (palm) bomen. Er zijn alleen een paar strandtentjes te vinden. We liepen terug naar het hotel en besloten bij de strandtent naast het hotel wat te drinken. We bekeken de kaart en we bestelden ook viskoekjes. Tijdens de ondergaande zon zaten we te genieten van de omgeving. Naarmate de tijd vorderde liep het terras steeds verder vol, met name met Thaise gasten. Met een lekker muziekje op de achtergrond is het gewoonweg genieten. Er lopen wat honden rond, een jongen gooit een flesje met zand in het water waar een labrador achteraan duikt en dan hebben we ineens een onverwachte gast.

Tussen de gasten loopt ineens een klein hangbuik zwijntje. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is loopt hij (net als de honden), onder de tafels door en snuffelt een beetje in het rond. Wij doen natuurlijk ons uiterste best om dit vast te leggen op de foto. Als het zwijntje bij onze tafel komt, vliegen onze benen in de lucht. Zo normaal vinden wij het dus niet. Ingrid aait het zwijntje nog even en zo snel als de rust even verstoord werd, zo snel was de rust weer terug. Om ons heen zagen we allemaal lekkere gerechten voorbij komen en het was inmiddels donker geworden. We besloten ook lekker wat te eten te bestellen en het was wederom erg goed. Na het eten liepen we terug naar het hotel, waar we nog even op het balkon hebben gezeten. Nadat we de mugjes/vliegjes zat waren, verhuisden we naar binnen.

Nu nog even een beetje werken (ideaal als je overal internet hebt) en verder genieten we van de grote ruimte die we hebben. We blijven hier twee nachten, dus dat is ideaal. Lekker uitrusten, relaxen, zwemmen, een wasje draaien, beetje werken en genieten!

Het is overdag overigens behoorlijk warm, zo'n 35 graden. Ook schijnt de zon volop (onbewolkt), waardoor het tussen 12.00 - 15.00 uur eigenlijk te warm is om buiten cq. in de zon te zijn. Maar ach, wij klagen niet. Er zijn temperaturen waarbij het zwaarder is ...

P.s. een aantal foto's zijn toegevoegd