Going to Bangkok | 14-01 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Going to Bangkok | 14-01 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Going to Bangkok | 14-01

14 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Om 06.15 uur ging de wekker. Marlijn stond binnen een paar minuten onder de douche en reeds voor ons ontbijt bezorgd werd waren we klaar (gedoucht, spullen gepakt, koffers dicht etc.). Om 06.45 uur aten we pannenkoeken met appel en om 06.55 uur gingen we naar beneden. We checkten uit, maar geen Babu. We vroegen of de receptie hem wilde bellen en na een kwartier stond hij buiten. Hij had zich verslapen en zijn telefoon stond nog op Indiase tijd (kwartier eerder). Heel slim :)

Het was zo koud geweest in de nacht dat er een beetje ijs op de voorruit zag. Babu wist niet wat hij zag. Dit had hij nog nooit meegemaakt! Wij lachten en vertelden hem hoe hij zijn auto het snelst startklaar kon maken. Binnen no time waren we onderweg en iets voor 07.30 uur kwamen we aan bij het vliegveld.

Het inchecken verliep prima en onze bagage zou direct doorgaan naar Bangkok. Een fijn idee natuurlijk, want dan hoeven we ons daar niet meer druk om te maken in Delhi. Rond de klok van 08.30 uur konden we boarden en om 09.15 uur gingen we de lucht in. Ongeveer na 1 uur en drie kwartier kwamen we aan in Delhi.

Het was een bijzonder landing. Een half uurtje voor de landing moet je normaal gesproken namelijk al in je stoel gaan zitten en je gordel vast maken. Zo'n twintig minuten later keken we elkaar aan en vroegen we ons af waarom we in godsnaam zo vroeg klaar waren gemaakt voor de landing, we waten immers nog boven de wolken!

Niets bleek minder waar. Ineens waren we op het landingsbaan. We waren helemaal niet meer boven de wolken. Het was gewoon zo mistig in Delhi, dat hadden we nooit eerder gezien tijdens een vlucht. In Delhi hadden we zo'n twee uur voor onze vlucht naar Bangkok. We gingen voor een international transit en zo efficient als dat op andere internationale luchthavens gaat, gaat dat in Delhi niet. We waren in Kathmandu al gewaarschuwd door een vrouw die op haar heenreis haar vlucht had gemist, omdat je in Delhi weer door alle controles moet. Ongelooflijk. En flesjes water, die mogen gewoon mee?! Heel logisch!

Eenmaal door de controles besloten we even wat te eten. Een MacDonalds, daar hadden we zin in. En ja hoor, die was hier natuurlijk te vinden. Na anderhalve week rijst, Indiaas en Nepalees eten besloten we te gaan voor kipnuggets met frietjes. Na deze maaltijd liepen we naar de gate, waar we al snel konden boarden. Door de mist waren er veel binnenkomende vluchten vertraagd (dan hadden we toch geluk gehad) en konden wij dus ook wat later vertrekken.

Eenmaal op de startbaan kon onze vlucht van 3,5 uur beginnen. Naast ons zat een Indiase Thai. Beter gezegd een Indiase man die in Thailand een eigen sieradenwinkel heeft. In het begin van de vlucht sliep en snurkte hij met name, vooral na zijn wodka jus. Maar aan het eind van de reis begon hij een praatje te maken met ons. We hadden het over Bangkok, over werk en over reizen. Een van onze vragen was hoe duur het was met de taxi naar Sukhumvit (een van de leukste straten van Bangkok). Hij vertelde ons dat de taxi's bij de arrival hal veel duurder waren dan bij de departure hal. DIt komt omdat arrival taxi's ook voor standplaats etc. betalen. Die bij departure komen hebben al mensen gebracht en daardoor is het voor hen alleen maar interessant om terug naar de stad ook betaald te krijgen. In plaats van 500 bath betaalden we nu maar 250 bath. Dat scheelt toch behoorlijk.

De rit was heerlijk. De wegen zijn goed, de auto's prima en het verkeer is een stuk rustiger dan in India en Nepal. Het duurde ongeveer een half uur naar de stad. We lieten ons afzetten bij Sukhumvit 10, in de omgeving waar we een paar maanden geleden ook hadden gezeten. Hier zijn veel hotels, dus we gingen eerst met onze koffers op zoek naar een leuk hotel. Na wat hotels te hebben gevraagd gingen we uiteindelijk terug naar de eerste. Dit hotel hebben we tussen de 19e en 21e ook geboekt, omdat we oorspronkelijk rond die periode in Bangkok zouden aankomen. Zo konden we gelijk checken of dit hotel bevalt.

Na het inchecken gooiden we onze koffers open, op zoek naar onze slippers. Binnen een kwartier stonden we buiten en gingen we op weg naar onze favo restaurant Cabage & Condoms. Natuurlijk was het vol, maar al snel was er een tafeltje vrij. Onze eerste Thaise maaltijd beviel uitstekend. Na het eten liepen we terug naar het hotel om in een heerlijk bed te slapen.

Morgen besluiten we of we hier nog een dag blijven of dat we richting de kust gaan. We hebben immers alle tijd :)

• 15 Januari 2013 - 08:42

Mama Willemien:

Hallo meiden,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Thailand. Hier is de wereld helemaal wit, het heeft in Brabant zo'n 10 centimeter gesneeuwd en volgens de weerberichten valt er de komende uren nog meer. Dan staan jullie er beter voor. Lekker luieren, zwemmen, eten enz. Heel veel plezier en wij horen weer van jullie.

Liefs, mama