16 januari - Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu 16 januari - Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

16 januari - Delhi

Door: Marlijn & Ingrid

18 Januari 2010 | India, Delhi

Met goede hoop op warm water staan we vandaag op. Helaas moeten we al snel concluderen dat het er wederom niet in zit. We sturen Babu een sms dat we iets later zijn. Nog geen tien minuten later gaat de bel van de hotelkamer. Het is één van de roomboys met een grote emmer warm water. Later blijkt dat Babu dit voor ons heeft geregeld. Dus al met al kunnen we alsnog warm 'douchen' (lees: met een klein emmertje water uit de grote emmer halen, om dit vervolgens over je hoofd te gieten.)

Na het douchen is het tijd om de koffers te pakken. We vertrekken vandaag richting Delhi. Dit is als het mee zit een reis van ongeveer 5 uur (220 km). De reis gaat door kleine dorpjes, maar vooral dwars door het platteland. Dit is aan de wegen ook goed te merken. Het zijn hobbelige en smalle wegen. Als we een tegenligger passeren, vragen wij ons iedere keer weer af hoe het kan dat wij nog geen één ongeluk hebben gezien.

Na een lunch in het zonnetje kunnen we ons op het laatste deel van de reis voorbereiden. We zien veel volgepakte wagens die getrokken worden door koeien. Dit is niet altijd een fijn gezicht om te zien. Vlak voor we in Delhi aankomen worden we door politie van de weg geplukt. Je moet je voorstellen dat er een aantal mensen met stokken aan de kant van de weg staan en zodra ze je auto aan tikken betekent dit dat je van de weg af moet. Wij vroegen ons af wat er ging gebeuren en wachten met spanning af. Aan het verdrietige gezicht van Babu te zien was het niet al te best. Ontgoocheld komt hij terug in de auto en verteld hij dat hij een week later in de rechtbank moet verschijnen. Hij had zijn gordel een kort moment niet om. En net dat moment werd zijn auto er tussen uit gepikt.

We stonden nog stil toen we zagen dat een andere man één van de agenten een stapeltje geld zagen geven. Deze man kon hierna vertrekken, zonder zich te hoeven melden bij het kantoortje waar de dagvaarding voor de rechtbank wordt weggegeven. We haalden Babu over om nog een keer met de agent te gaan praten. Helaas was de dagvaarding al uitgegeven en kon hij helaas niets anders dan weer in de auto stappen en de laatste 20 km naar Delhi te vervolgen.

Aangekomen in Delhi brengt Babu ons naar het centrum van de stad. Hier zijn veel 'Westerse' winkels te vinden. We lopen hier een tijdje rond. Het is erg druk, maar eigenlijk vinden we het weinig bijzonder. We interesseren ons meer voor de lokale bevolking en de grote verscheidenheid aan mensen in dit bijzondere land.

Na het bezoek aan het centrum brengt Babu ons naar het hotel. We nemen afscheid en spreken af hoe laat hij ons ophaalt voor de laatste rit van onze reis: naar het vliegveld. Voordat hij ons gedag geeft haalt hij twee tasjes uit de auto. Het is een Indiase sjaal, als cadeau. Hij wil ons hiermee graag bedanken voor de leuke 10 dagen.

Nadat we de hotelkamer hebben verkend, zijn we wederom de straten op gegaan. Het hotel zit in dezelfde buurt als onze eerdere overnachting in Delhi, dus we kennen de weg vrij aardig. Een Westerse maaltijd bij de Mac Donalds en een aantal uur rondlopen tussen de Indiase bevolking beviel ons prima.

's Avonds maken we de koffers klaar voor vertrek en na een lauw/koude douche gaan we lekker slapen. Morgen vliegen we terug naar Nederland.

Al met al was het een erg bijzondere reis. De intense en mooie ervaringen nemen we mee in de toekomst. We zullen nog vaak terug denken en na praten over dit bijzondere begin van 2010!

• 18 Januari 2010 - 22:20

Renke:

Super leuk om te lezen allemaal. Ben blij dat je een hele geslaagde reis hebt genoten. Nu even bekomen van alle verschillende indrukken daar, neem ik aan.

groetjes,
    R