13 januari - Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu 13 januari - Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

13 januari - Delhi

Door: Marlijn & Ingrid

13 Januari 2010 | India, Delhi

Terwijl we 's ochtends een English Breakfast eten, nemen we de dag door. We vetrekken rond half 10 richting Delhi. Wederom een reis van ongeveer 200 km. We verbazen ons soms hoelang het duurt om zo'n afstand af te leggen, maar men rijdt hier gemiddeld niet harder dan 50 km/pu. De wegen zijn slecht en het verkeer is chaotisch. Je doet over 200 km gemiddeld zo'n 5 a 6 uur.

Onderweg naar Delhi bezoeken we een aantal kleine dorpjes. Geiten worden geslacht en kippen zitten in grote aantallen in kleine hokjes. We lopen een terrein op waar ze sierstenen maken en bewerken. Ook gaan we kijken bij een ijzerhandelaar en in de keuken van een restaurant. Alles is in de buitenlucht, mensen zitten op de grond terwijl ze allerlei dingen maken. Kleine kinderen helpen met het vasthouden van bijv. ijzer of slaan met een hamertje stukjes ijzer uiteen.

Terwijl we met camera's over straat lopen verzamelen zich weer mensen om ons heen. Ze vinden het vaak bijzonder om te zien welke beelden we maken. Vooral de kinderen vinden het erg interessant. Als we een foto van twee kinderen willen maken, verzamelt zich uiteindelijk een groep van een stuk of vijftien kinderen. Allemaal willen ze op de foto en dringen ze wanneer we de gemaakte beelden laten zien.

We vervolgen onze weg richting Delhi. Eenmaal daar aangekomen laat Babu ons 'red fort' in Delhi zien. Ook laat hij ons de overheidsgebouwen en het streng bewaakte presidentsgebouw zien. Terwijl hij rondjes rijdt maken wij snel foto's van de omgeving. Het is niet geoorloofd om te stoppen in de buurt van deze gebouwen.

De vele gebeurtenissen hier zijn bijna niet te beschrijven. De verhalen op deze site zijn slechts flarden van wat we meemaken op een dag. We hopen dat we enigzins over kunnen brengen hoe bijzonder, kleurrijk en luidrichting India is.

Eenmaal aangekomen in het hotel gaan we snel de straat op om rond te lopen in de drukke buurten, waar het vol staat met kraampjes. Mensen eten en drinken op straat. We vermaken ons goed met de locals en het is fijn te ervaren dat we in het donker rustiger over straat kunnen lopen, omdat niet iedereen onze blanke kleur direct herkent.

• 14 Januari 2010 - 20:25

Mam:

Hebben jullie nu voor meerdere dagen in een keer aangevuld? De chauffeur lijkt wel een prive-gids. Veel plezier nog en kijk uit met wat je eet (op straat niet verstandig).

• 14 Januari 2010 - 21:01

Rianne:

Wat een waanzinnige verhalen zeg. Onvoorstelbaar wat jullie daar allemaal mee maken en vooral zien. Echt indrukwekkend.
    Hopelijk hebben jullie het onwijs naar jullie zin. Maar daar maak ik me niet zo druk over eigenlijk ;)

Lieve Ingrid: ik hoop je echt heel snel weer te zien!! Ik mis je :(

Dikke knuffel

• 16 Januari 2010 - 08:38

Papa & Mama:

Asl we jullie verhalen lezen kan het niet anders zijn dan dat de reis vol verrasingen, uitdagingen en prachtige beelen zit, maar vooral een directe ervaring met de indiase cultuur zelf. Wij zijn reuzebenieuwd naar ongetwijfeld de vele foto's om verder te genieten van jullie ervaringen. Geniet nog van de resterende korte tijd in India en alvast een goede terugvlucht toegewenst.

groet, Papa & Mama.