Nusa Dua / Paradise | 03-09 - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Nusa Dua / Paradise | 03-09 - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Nusa Dua / Paradise | 03-09

03 September 2012 | Indonesië, Benoa

Gisteren hadden we afgesproken om er vanochtend vroeg uit te gaan en lekker in de zee te gaan zwemmen. Immers, 's ochtends is het nog niet zo druk en kunnen we genieten van een rustig soort van prive strand. Om negen uur liepen we richting de zee, met de volle zon en ruim 25 graden. Bij de zee aangekomen zagen we met name life guards en rode vlaggen. Een klein stuk zee had nog rood/gele vlaggen en binnen twee minuten gingen wij het water in. De golven gaan tot zo'n twee / drie meter hoog en het water kent een stevige onderstroom. Zelfs als je tot je knieeen in het water denkt te staan wordt je bij de volgende golf bijna mee gesleurd. Binnen no time hadden we een paar fantastische golven te pakken. Of eerder gezegd, zij ons. Van lekker rustig pootje baden was dus geen sprake. Na een tijdje besloten we het water uit te gaan en op dat moment gingen ook de life guards aan de slag om iedereen het water uit te halen. We hadden nog nooit zo'n zee en dergelijke golven gezien.

We besloten terug te gaan naar ons hotel en doken daar lekker het zwembad in. Rond een uur of elf waren we gedoucht en al, klaar om richting het ontbijt te gaan. We besloten bij Black Canon Coffee (een soort Starbucks, maar dan uit Thailand met ook nog eens heerlijk eten) te gaan zitten en genoten naast het ontbijt van een heerlijke chocolate glacier en een cookie & cream frappee.

Na het ontbijt verlieten we het toeristische Kuta Beach en pakten we one favo BlueBird taxi (georganiseerde taxi's in Indonesie met meter en daardoor betrouwbaar) naar Nusa Dua, het paradijs.

Ons hotel ligt een beetje op een heuvel, op ongeveer een kwartier van de zee. Op zich prima en geen probleem, aangezien we inmiddels weer een scooter hebben. Het hotel heeft twee gigantische zwembaden, aan verschillende kanten van het gebouw waardoor je soms niet meer weet waar je moet zwemmen. Overdag zijn veel mensen weg waardoor je ook nog eens het gevoel hebt dat het een prive zwembad is. Kortom, genieten! Aan het eind van de middag werd het wat drukker (lees: er kwamen drie mensen bij) en besloten wij terug te gaan naar onze kamer.

Aan het begin van de avond gingen we met onze scooter naar Bali Collection. Een gebied dichtbij de zee waar allemaal winkels, spa's en restaurants zitten. Erg gezellig en gemoedelijk. We slenterden een beetje rond en kwamen aan de andere kant uit bij een Beach Club. We liepen de hoge trappen op en lieten ons verrassen door de stijlvolle restaurants (waaronder Thais en Teppanyaki), het uitzicht op de zee, de leuke bars en mooie lounge banken.

We besloten bij de Thai te eten en het was gewoonweg een grote sensatie. In termen van cijfers: een 10. En dat komt toch maar heel zelden voor. Het eten, de gastvrijheid, de entourage, het lounge gevoel... Finally, paradise!

Toen we terug liepen door het winkelcentrum besloten we onze heerlijke dag compleet te maken met twee heerlijke massages. Gewoon omdat het kan. Puur genieten!

Een uur later scooterden we terug naar het hotel en was een (zakelijk) telefoongesprek ons kersje op de taart. We keken elkaar aan. Twee zielen, een gedachte: het leven lacht ons toe!

• 03 December 2013 - 15:35

SUSANNE:

Hallo Ingrid en Marlijn,

Wat een ervaring om dit te kunnen en te mogen lezen,zouden meer mensen kunnen doen een reisverslag met wat ze meemaken in hun vacantieland.

Wij gaan in Januari twee weken naar Nusa Dua en ik had gelezen dat jullie daar een scooter hadden gehuurd,tenminste dat neem ik aan,zodoende wilde ik vragen bij wie?
    En heb je nog andere tips voor me in Nusa Dua dit ik kan gebriken.
    Waaronder de bleubird taxi met meter,is en was een goede info,zéér belangrijk.
    Ik ga nog even verder lezen met jullie reisverslag.
    Alvast bedankt.

Susanne