Khao Lak | 30-01 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Khao Lak | 30-01 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Khao Lak | 30-01

30 Januari 2013 | Thailand, Ban Khao Lak

Khao Lak. Dat was de bestemming voor vandaag. Ja, we reizen aardig wat rond hier in Thailand en hebben toch al tegen de 3000 kilometer op de teller staan. Meer dan wat we gedacht hadden, maar dat komt vooral omdat we natuurlijk niet in 1 rechte weg van Chiang Mai naar Phuket rijden. Ook zijn de afstanden in het Zuiden van Thailand nog behoorlijk, maar het is hier wel genieten. Van een bergachtig landschap weer richting de kust, door kleine dorpjes en langs schitterende vergezichten.

We rijden op 'highway 4'. Deze weg start ten Westen van Bangkok en gaat helemaal door tot aan Krabi. In het begin gaat de weg langs de Oostkant van de 'laars' en vanaf Champon langs de Westkant. Wij maken deze oversteek dus ook. Het eerste deel van de weg was veelal 2-baans en vlak. Maar dit deel is dus bergachtig en gevarieerd. Erg leuk om te rijden.

Voor we Ranong verlaten gaan we eerst nog even langs een shopping center, waar we ook ons ontbijt/lunch scoren. Daarna rijden we in één keer door, bijna 200 kilometer. Door het bergachtige landschap duurt dit natuurlijk wel een paar uur en rond half 4 / 4 uur komen we dan ook aan in Khao Lak. Het hotel ligt aan het prachtige strand van Khao Lak. Het is een breed wit zandstrand en het zeewater heeft een heerlijke temperatuur (bijna 25 graden).

We checken in bij Ayara Resort en dit was wederom een goede keuze. Hier blijven we twee nachten. Na het inchecken lopen we het strand op en wandelen we een stuk. Rond de klok van zes uur zijn we weer terug en besluiten we nog even een duik in het zwembad te nemen, waar niemand te bekennen is. Er zijn hier veel resorts, maar het massa toerisme is hier niet tevinden (daarvoor moet je naar Phuket). Dit maakt Khao Lak nou net zo leuk. En dat terwijl de dame van het resort vertelde dat ze in het hoogseizoen zitten en een bezettingsgraad hebben van zo'n 99%. Niet verkeerd dus.

Na het zwemmen werken we nog even wat op de kamer, alvorens we de deur uit gaan. We belanden bij een van de weinige drukke tentjes aan de zee en het valt ons op hoe rustig het verder overal is. Het is gewoonweg genieten, want het voelt alsof je bijna alleen bent op een prachtig stukje aarde.

Eenmaal terug kijken we nog even wat hier allemaal te doen is en komen we uit op Similan Islands. Dit schijnt een van de mooiste plekken van de wereld te zijn en vanuit Khao Lak kun je dit per speedboot aandoen. Dat klinkt fantastisch. Waarschijnlijk schrappen we Krabi van ons programma en gaan we dit bezoeken.

Na deze twee dagen Khao Lak hebben we twee dagen Phuket (Patong Beach, meest druk bezochte strand van Thailand) geboekt en de twee dagen daarna hebben we nog vrij staan. Het is dus goed denkbaar dat we dan terug gaan naar Khao Lak om de Similan Island te boeken.