Bang Saphan Noi Prachuap Khiri Khan | 28-01 - Reisverslag uit Bang Saphan Noi, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Bang Saphan Noi Prachuap Khiri Khan | 28-01 - Reisverslag uit Bang Saphan Noi, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Bang Saphan Noi Prachuap Khiri Khan | 28-01

28 Januari 2013 | Thailand, Bang Saphan Noi

De reis naar Bang Saphan Noi in Prachuap Khiri Khan stond vandaag op het programma. Maar eerst ontbijten aan het meer. We gingen voor een pancake en vers fruit. Na het ontbijt nog even relaxt wat dingen doen op de kamer, want vandaag was de rij afstand niet zo groot. Althans, dat dachten we.

Toen we onze navigatie instelden bleek dat het nog bijna 200 kilometer rijden was en dat betekende dus ook ongeveer 2,5 tot 3 uur rijden. We namen afscheid van Jaidee Resort en gingen op weg naar het Dream Resort.

Binnen een kwartier begon het te regenen. De eerste druppels van de afgelopen 4 weken, dat was wel even wennen. Niet alleen voor ons, maar ook voor het verkeer dat direct hinder ondervind van de regen. Het blijft makkelijk liggen en zorgt ervoor dat mensen een stuk rustiger aan doen. Toch gold dit niet voor iedereen. We zagen in 25 kilometer 4 ongelukken! Veelal auto's die op onverklaarbare wijze in de berm terecht waren gekomen.

We vervolgden onze weg en stopten nog een keer onderweg. Inmiddels was het allang weer droog en natuurlijk nog steeds zeker 30 graden. De navigatie kende ons resort niet, dus we deden het laatste stuk met onze iPhone. Dit is echt ideaal. Je stelt het van tevoren in en daarna is het op GPS te volgen.

De laatste kilometers waren schitterend om te rijden. We kwamen langs grote ananasvelden en vele palmbomen. Het waren een soort bossen van palmbomen en we reden steeds verder naar de kust. De afslag naar het resort was niet te missen en na een kilometer eigen weg reden we ineens op de zee af.

Het resort ligt op een schitterende locatie. Ze zijn hier druk aan het verbouwen, omdat het enigszins verouderd is. Daarom kregen we een gratis upgrade naar een grotere kamer, die op een rustigere plaats lag. We kijken uit op het zwembad, met direct daarachter de zee.

We besloten even over het strand te wandelen en te genieten van de mooie omgeving. Je kunt wandelen en kijken zo ver je kunt, zonder dat je iemand tegen komt.

In de avond aten we bij het restaurant van het resort, omdat er verder in de omgeving ook geen andere opties zijn. We hebben ook de rest van de route een beetje bekeken, want we hadden uitsluitend hotels geboekt tot vandaag. We hebben besloten om via Ranong (1 nacht) naar Kao Lak (2 nachten) te gaan. Vanaf daar willen we richting Krabi (2 nachten) gaan en daarna eindigen op Phuket (2 nachten).

De komende drie nachten zijn inmiddels geboekt. We hebben ons een beetje verkeken op de reisafstand, want ook nu gaan we van plaats tot plaats ongeveer 130-200 kilometer afleggen. Toch gaan we zo veel mooie dingen zien!

• 29 Januari 2013 - 10:39

Elja:

Leuk!! Geniet er nog lekker van, want ik kan je één ding verzekeren: hier in NL is het geen dertig graden als jullie terugkomen!

En.. smakelijk eten en rijd voorzichtig!

Groetjes,
    Elja