Aankomst in New Delhi | 03-01 / 04-01 - Reisverslag uit New Delhi, India van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Aankomst in New Delhi | 03-01 / 04-01 - Reisverslag uit New Delhi, India van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Aankomst in New Delhi | 03-01 / 04-01

03 Januari 2013 | India, New Delhi

Na een prima vlucht met drie films, lekkere pizza en een treinrit kwamen we vannacht rond 00.00 uur aan in Delhi. In het vliegtuig zaten natuurlijk de nodige tulbanden, mensen die liever op jouw scherm kijken dan op hun eigen en wat huilende kinderen. Het mocht de pret niet drukken, want we hadden een perfecte vlucht.

Toen we uit de tunnel kwamen wisten we direct dat we in India waren. Het tapijt van het vliegveld kwam ons tegemoet. Op het grote vliegveld in de miljoenenstad Delhi verwacht je een immense drukte, maar niets is minder waar. Het is heerlijk rustig en iedereen is 'in peace'.

We hadden al snel vrienden gemaakt met de douane en stonden binnen no time bij de bagageband. Toen onze koffertjes er eenmaal waren, konden we op zoek naar Babu. We zagen hem binnen niet staan tussen de vele mensen met naambordjes. We liepen naar buiten en daar kwamen we hem al snel tegen. Hij is zijn telefoon vandaag verloren en dacht op een rustige plek te gaan staan, zodat hij ons niet kon missen.

We liepen naar de auto en de kou kwam ons tegemoet. Het is in de nacht zo'n 5 graden in Delhi. We hopen natuurlijk dat het overdag een stukje beter is. Eenmaal uit de parkeergarage gingen we de nacht in. Of beter gezegd: de mist. We zagen geen hand voor ogen. Dit hadden we nog nooit meegemaakt. We reden stapvoets met ramen open en waarschuwingslichten aan. Het zicht was maximaal 5 meter.

Babu had al gezegd dat het in de nacht en ochtend wat froggy was, maar dit sloeg werkelijk waar alles. Gelukkig was het tussen de bebouwing een stuk beter, waardoor we na een kwartiertje prima konden doorrijden.

Rond een uur of kwart voor twee in de nacht kwamen we aan bij ons hotel. Goodwin Deluxe, een hotel waar veel van onze gasten van The Pearls of India ook slapen. Kortom, voor ons ook reden om eens aan te doen. Voor Indiase begrippen is het een uitstekend hotel. Het is netjes, met lekkere bedden en voorzien van een regendouche en de nodige domotica. Kortom, vanuit je luie houding alles in de kamer bedienen.. Van tv, tot gordijnen, van het licht tot de 'dont' disturb' aan de buitenkant van de deur.

We hebben nog even gebruik gemaakt van de roomservice en onze eerste Indiase noodlemaal genuttigd. Voor de schrikbarende prijs van 150 Indiase roepie. Even voor de duidelijkheid: 1 euro is ongeveer 71 roepie op dit moment

Omdat we hier goed internet hebben, besloten we gelijk maar het eerste verhaal te typen.

Het is hier inmiddels bijna kwart voor drie, dus tijd om te gaan slapen. Voor 10 uur moeten we het ontbijt hebben genuttigd en gaan we op weg richting Lucknow. Babu staat op 10.30 uur uitgeslapen en wel en - hopelijk voor hem - met telefoon op ons te wachten.

• 04 Januari 2013 - 12:24

Mama:

Hallo meiden,

Fijn dat alles voorspoedig is verlopen. Nu lekker gaan genieten en wij genieten graag met jullie mee.

Liefs, mama

• 10 April 2013 - 21:38

F. Dahoe:

Hallo Ingrid/Marlijn,
    Ik heb jullie reisevrslag gelezen heel interessant en heel leuk gedaan.
    Ik wil graag naar Lucknow en vertrek eerste week van mei a.s. naar Delhi.
    Mij is verteld dat je niet met de auto naar Lucknow kan rijden.
    Dat klopt niet als ik jullie reisverslag lees.
    Hebben julie tips voor me? Wij zijn met twee personen en wil graag met de auto reisen naar Lucknow.
    Graag hoor ik van je hoe ik aan een auto en betrouwbare chaffeur kan komen.
    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Dahoe