Sunrise - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Sunrise - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Sunrise

Door: Marlijn & Ingrid

15 September 2011 | Nepal, Pokhara

Om 4 uur werden we wakker gemaakt om de sunrise te bekijken. Na een autorit van een half uur kwamen we op Sarangkota aan.

We liepen naar een hoog punt, alwaar we het langzaam licht zagen worden. Het was een prachtig uitzicht over de Vallei van Pokhara. Helaas was de Himalaya te bewolkt om de zon goed te zien opkomen. Desondanks een niet te missen ervaring.

Nadat we terug kwamen in het hotel hebben we nog een aantal uurtjes lekker geslapen, alvorens we gingen ontbijten. Een rookworst op toast. De Nepalezen in de keuken keken hun ogen uit en vonden het overigens erg lekker. Babu kon het niet proeven, omdat hij aan het vasten is. Gisteren heeft hij zijn hoofd kaal geschoren, waar een klein plukje haar overbleef. Dit is een traditie elk jaar op de overlijdensdag van zijn vader. Gisteren mocht hij beperkt eten en ook vandaag mag hij pas eten na zonsondergang.

In de middag gingen we naar Davi's Fall. Een waterval met een tempel, middenin Pokhara. Omdat het regenseizoen is komt er meer water naar beneden, wat een prachtig aanzicht gaf.

We wilden gaan paragliden, maar helaas was het te regenachtig in de bergen. Overigens hebben wij geen drupje regen gezien.

Tijd om een scooter te huren en er even lekker met zn tweeen op uit te gaan. We zijn de bergen in gereden en hebben lekker even wat gegeten op een terrasje. Na twee uur hebben we de scooter ingeleverd en zijn we even terug gelopen naar het hotel. We wilden graag nog met een boot het meer op, dus dat gingen we gelijk doen. Een klein roeibootje, die langzaam voortpedelde in het water

Mooi, bijzonder en rustig. In het midden van het meer is een klein eilandje met een tempel. De tempel was omringd met grote bellen en kleine belletjes en we vroegen waar dit voor diende. Het is om de God wakker te maken wanneer deze slaapt. Deze bezochten we alvorens we terug gingen met de boot, omdat het al donker werd.

Zo meteen gaan we lekker de straat op en lekker wat eten. Morgenvroeg gaan we paragliden, waarna we zullen vertrekken naar Kathmandu.

• 17 September 2011 - 18:40

Gerri:

We hebben al jullie verhalen gelezen, het lijkt me een mooie ervaring om via Babu met zijn familie en land kennis te maken. Geniet er nog van en tot gauw. Groetjes pap en mam