Een lange reis naar Lucknow - Reisverslag uit Lucknow, India van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Een lange reis naar Lucknow - Reisverslag uit Lucknow, India van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Een lange reis naar Lucknow

Door: Marlijn & Ingrid

10 September 2011 | India, Lucknow

Om half 8 zijn we, na een prima ontbijt aan de keukentafel bij onze Indiase verblijfplaats, vertrokken richting Lucknow. Babu had van tevoren aangegeven dat we een uitgebreid ontbijt kregen, waardoor we de rest van de dag niet meer hoefden te eten. Toast met een omelet en wat jam. Het smaakte overigens heerlijk.
We vertrokken richting Lucknow, een rit van 450 kilometer. In India kun je gemiddeld zo'n 50 km per uur rijden, echter door hevige regenval in de afgelopen dagen was de weg heel slecht. Uiteindelijk kwamen we rond 23.00 uur 's avonds aan in Lucknow.
Jumping en bumping zei Babu onderweg. We hebben het geweten. En dan zaten wij nog in een auto. Onderweg zagen we ossen met grote ladingen, een kleine tractor die zoveel lading bij zich had dat bij elk gat de voorwielen een halve meter van de grond kwamen en veel lopende en fietsede mensen.
Onderweg kwamen we langs een holy place. Een klein marktje aan het water, waar kinderen zich aan het wassen waren, een koe kostelijk rondliep en de plaatselijke bevolking meer foto's maakten van ons dan andersom. Ja, we waren weer in India.
Aan het eind van de middag kwamen we terecht in onze eerste regenbui in India. Het ging er een klein half uurtje flink aan toe, wat ervoor zorgde dat de auto (waar een nieuw raam niet helemaal goed in geplaatst zat) zelfs de druppels niet meer goed kon afvoeren. Kortom handdoeken op de hoedeplank en rijden maar.
We bespraken met Babu hoe de aankomst de volgende dag in Nepal zou zijn. Hierop gaven wij aan dat we wel graag een speciale maaltijd wilden nuttigen waarop hij vroeg of we een kip, een geit of iets anders wilden. We kozen voor een geit. Babu belde met zijn familie, zodat zij ervoor konden zorgen dat de geit de volgende dag klaar zou staan. Normaal gesproken eten ze bij zijn familie maar 1 keer per jaar een geit. Met name omdat dit heel duur voor hen is. We zuouden een bijzonder moment tegemoet gaan.
Het hotel in Lucknow was simpel en zonder ontbijt. Het was tijd om te slapen, want het was alweer na twaalven en ook de volgende dag moesten we nog zo'n 450 kilometer rijden (op een goede weg)...