Karten en masseren | 03-02 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Karten en masseren | 03-02 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Karten en masseren | 03-02

03 Februari 2013 | Thailand, Ban Khao Lak

Vandaag verlaten we Phuket en gaan we terug naar Khao Lak, waar we al twee dagen verbleven. We hebben wederom een hotel dichtbij de zee, maar een paar kilometer Zuidelijker dan ons vorige hotel.

Voordat we Phuket verlaten besluiten we - na onderhandelen over de prijs - te gaan karten op een buitenbaan. We hadden de baan voor onszelf en konden ons dan ook 10 minuten vermaken in onze karts. Het was leuk om te doen. Na het karten reden we via de Oostkant van het eiland richting het Noorden om het water over te steken richting het vaste land van Thailand. Onderweg zagen we een groot Outlet centrum, maar eenmaal aangekomen bleek dit toch wel wat tegen te vallen. Dit met name door type kleding die ze verkochten, dus daar waren we snel weer weg.

Rond drie uur kwamen we aan in Khao Lak en na te zijn ingecheckt besloten we naar het strand te lopen. Hier namen we twee heerlijke ligbedjes en genoten we van de rust, de mensen, de sfeer en het mooie uitzicht. Rond kwart voor zes besloten we een stukje te lopen en kwamen we een massage tentje tegen aan het strand. Dit konden we natuurlijk niet laten schieten en terwijl de dames al dachten naar huis te kunnen, gingen wij (ook na onderhandelen) voor een rugmassage van een half uur. Dit keer vroegen we of ze het 'Thaise' deel achterwege wilden laten. Het beviel goed en na een half uur liepen we lekker ontspannen het strand af. De zon was inmiddels bijna onder, wat minder spectaculair was dan de vorige keer in verband met de bewolking.

We liepen langs een toeristenbureautje en besloten te vragen naar de trip voor morgen naar Similan Islands. Dit ligt in de Andaman Zee, op zo'n uur varen met een speedboot vanaf Khao Lak. Na meermaals te onderhandeld te hebben over prijzen vandaag, besloten we ook hier een stevige gesprekspartner te zijn. De prijs was 3400 Bath per persoon, maar wij gaven aan dat we elders een prijs hadden gehad voor 3600 Bath voor 2 personen. Na wat heen en weer gebeld te hebben, gingen ze hiermee akkoord onder de voorwaarde dat we dit morgen tegen niemand mochten vertellen. Op de boot zitten namelijk zo'n 10-15 andere toeristen, die allemaal een stuk duurder uit waren. Nou dat wilden we natuurlijk best.

Nadat we dit geregeld hebben gaan we terug naar de hoofdstraat, waar we ons begeven tussen de winkelende mensen. Midden op straat wordt een boksring met tribune opgebouwd, want morgen is er een bokswedstrijd. Er wordt dan gewoon een helft van de weg afgezet en het verkeer wordt over de twee overgebleven weghelften geleid. Met een bij elkaar geknoopt steiger bouwen ze een heel 'theater', dus we kunnen morgenavond onze lol op.

Het wordt vroeg opstaan dit keer, want om 07.30 uur moeten we in de lobby zijn. Rond de klok van 17.00 uur zijn we dan weer terug bij het hotel. We zijn heel benieuwd.

Voor de liefhebbers hebben we twee strandfoto's toegevoegd.

• 03 Februari 2013 - 17:16

Mamma Gerri:

Jullie vehalenreeks is bijna afgelopen, leuk om het dagelijks te lezen, maar ook wel fijn als jullie weer in Nederland zijn. tot volgende week, xxx