Chiang Mai = Lemongrass | 21-01 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Chiang Mai = Lemongrass | 21-01 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Chiang Mai = Lemongrass | 21-01

21 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag stond ons vertrek naar Chiang Mai op het programma. Een aantal maanden geleden waren we daar natuurlijk ook al geweest en het is een fantastische stad om te verblijven. Zeker gezien onze favoriete Nighmarket daar.

We sliepen lekker uit, aten nog wat in Bangkok en om 16.00 uur vertrokken we met een taxi naar het vliegveld Don Muang. Dit is het kleinere vliegveld van Bangkok, waar alle Domestic Flights vertrekken. De taxichauffeur die ons van Pattaya naar Bangkok had gebracht zou ons ook naar het vliegveld brengen. We spraken af dat hij er voor 400 bath om 16.00 uur zou zijn.

Om 03.57 uur ging echter de telefoon. De receptie. De taxi was er. Foutje. Het was midden in de nacht. Hij had het dus niet helemaal begrepen. Later vroegen we bij de receptie wat gemiddeld de prijs was en ze gaf aan tussen de 250 en 300 bath als je op de meter rijdt. Uiteindelijk waren we op de meter nog geen 200 bath kwijt, ideaal dus en een stuk goedkoper dan wanneer je een deal maakt over de prijs.

Op Don Muang was het een drukte van belang. Althans, bij de incheckbalies van Air Asia, want bij de rest van de maatschappijen was eigenlijk weinig te beleven. We stonden dus een tijdje in de rij en toen we aan de beurt waren bleek dat we maar voor 1 koffer hadden geboekt. We besloten dus de koffer met de shampoos e.d. in te checken en de rest mocht mee als handbagage (2 koffers en een rugzak). Alles mag, no problemo. Echter bij het checken van onze handbagage moest de koffer open. We hadden een verdacht item tussen onze bagage zitten. En jawel hoor, het was de schaar die we in Nepal hadden gekocht om de stoffen te knippen. Die ging dus mooi de prullenbak in. Jammer, maar helaas.

Al snel na het inchecken konden we boarden en zoals we van Air Asia gewend waren zaten we binnen no time in de lucht. Een uurtje later landen we alweer op Chiang Mai Airport. Onze eenzame koffer rolde binnen een minuut of tien de band op (een klein vliegveld heeft absolute voordelen) en we liepen door naar Thai Rent a Car om onze auto af te halen. Nadat alles geregeld was liepen we naar buiten en daar stond ons maatje: een Nissan March.

Eenmaal geïnstalleerd en wel vertrokken we (dit keer met navigatie) naar ons hotel. Een kwartier later kwamen we daar aan. Na het inchecken gingen we al snel weer de straat op richting de Nighmarket. Het is in Chiang Mai een graad of vijf kouder dan Bangkok, dus dat is wel lekker. We slenterden door de straten van de Nighmarket en bekeken vooral de winkeltjes met horloges. Deze markt is alsof je als klein kind in een grote snoepwinkel bent. Ze verkopen van alles: Dr Dre koptelefoons, horloges, merkkleding, kruiden, tassen, sieraden en noem het maar op.

Ook besloten we te gaan eten bij Lemongrass. Dit restaurant is werkelijk waar fantastisch. Het zit in een zijstraatje en heeft totaal geen uitzicht, heeft plastic tafels en stoelen maar het eten is geweldig. Kortom, Chiang Mai = Lemongrass en dat mag je echt niet gemist hebben. Na het eten gingen we verder over de Nightmarket en rond een uur of 22.45 uur begonnen er steeds meer winkeltjes op te ruimen. Tijd om naar ons hotel te gaan.

Morgen hebben we nog een relaxte dag in Chiang Mai en een avondje Nightmarket, alvorens we naar Sukothai rijden.