Terug richting Bangkok | 19-01 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Terug richting Bangkok | 19-01 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Terug richting Bangkok | 19-01

19 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Vandaag staan we op tijd op, maken we het ontbijt mee en checken om 10.00 uur uit bij Bella Villa Cabana. Na de nodige potjes tafeltennis gaan we nog even de gym in om te sporten, alvorens we genieten van de zon terwijl onze voeten in het zwembad bungelen. We vragen hoe duur de taxi naar Bangkok is en bij de hotelreceptie geven ze een behoorlijk hoge prijs (600 bath hoger dan onze heenreis). We besluiten eerst nog wat te werken aan wat websites, alvorens we rond de klok van 13.00 uur een shuttle bus naar het centrum willen pakken.

Omdat we echter nog druk bezig zijn vertrekt de shuttle bus zonder ons. We nemen de bus van 14.00 uur, maar komen er om 13.55 uur achter dat de volgende shuttle bus pas om 17.00 uur gaat. Omdat Bangkok zo'n twee uur is rijden, wachten we daar niet op en pakken onze koffers en verlaten het hotel. We gaan ervan uit dat we aan de drukke weg vlakbij het hotel (een paar minuten lopen) wel een taxi kunnen vinden en daarvoor dus niet eerst naar het centrum hoeven gaan.

Eenmaal aan de drukke weg zien we al snel een roze taxi het benzinestation aan de overkant bezoeken. Marlijn steekt over (2x 3-baans) en eenmaal aan de overkant is de taxi chauffeur snel geregeld. Weer terug om Ingrid te helpen met de koffers, want een tas en drie koffers is iets teveel van het goede bij zo'n drukke plaats.

Binnen no time zitten we in onze taxi naar Bangkok. De chauffeur praat goed Engels en komt uit Bangkok. We vragen hem om wat tips en hij verteld ons dat we de weekendmarkt moeten bezoeken. Rond de klok van 16.30 uur komen we aan in ons hotel. Na het inchecken kleden we ons even om en daarna gaan we met de Skytrain naar de Weekend Market. De Skytrain is de trein in Bangkok die boven het normale wegniveau loopt. Na een kwartiertje komen we aan bij onze eindbestemming en binnen no time lopen we tussen de 200.000 andere bezoekers (die deze weekendmarkt op zaterdag en zondag trekt) tussen zo'n 5000 kleine winkeltjes. Werkelijk alles wat je kunt bedenken is er te koop. Van kruiden tot zonnebrillen, van cactussen tot kleding en van 3D posters tot insecten om te eten.

Door de onwijze drukte en het gebrek aan stalletjes met mooie horloges besluiten we het na een klein uurtje voor gezien te houden. Onderweg richting de Skytrain staan allemaal taxi's en tuktuk's en we besluiten dan ook om lekker een tuktuk te pakken naar Sukhumvit. In de avond is dit een heerlijk vervoersmiddel en samen genieten we van onze tocht door Bangkok.

We laten ons afzetten bij Soi 11 (zijstraat 11 van Sukhumvit) en komen al snel in een gezellig steegje met allerlei restaurantjes. We kiezen een gezellig plekje uit, waar het lekker druk is en mooi is aangekleed. Het eten is wederom fantastisch. Na het eten slenteren we nog een beetje door de stad voordat we terug gaan naar ons hotel.

De komende twee dagen staat weinig op het programma en kunnen we ons klaarmaken voor onze autoreis van Chiang Mai naar Phuket. Dit is ongeveer 1600 kilometer rijden en we doen onder andere Sukatoi, Ayuttaya, Cha-am, Hua Hin en een aantal eilanden aan voordat we in Phuket aankomen. Wij hebben er zin in!

• 20 Januari 2013 - 13:31

Elja:

Heel leuk om jullie verhalen te lezen. Zeker in Nepal met Babu en de familie, heel bijzonder lijkt me. Vandaag is het tijd voor een lekker Thais gebakje, maak er een mooie verjaardag van samen. Sawat-dii kha.