Sightseeing in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Sightseeing in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Sightseeing in Kathmandu

Door: Marlijn & Ingrid

18 September 2011 | Nepal, Kathmandu

De ochtend begon rustig. Na een ontbijt zijn we de auto ingestapt om Kathmandu te verkennen.

We hebben de Shiva tempel als eerste bezocht. Een verzameling van bijzondere mensen was hier bijeen gekomen. Ook werden er diverse lichamen verbrand aan de kant van het water.

De Shiva tempel is de grootste en meest bekende tempel in Kathmandu. Het was dan ook zeker de moeite waard om dit te bekijken.

Na de Shiva tempel zijn we drie grote gouden Boudha's gereden, opgebouwd op verschillende kleuren, dieren en stenen. Lachwekkend was een Japanner die rondliep met een tas met appels en het op een gillen zette toen een brutale aap de hele zak uit haar hand gritste. De rest van de familie Aap had dit ook snel door en het was voor hen een groot feest.

Na deze tempels zijn we naar Durbar Square gegaan. Dit is een plein met 50 tempels, waaronder een aantal wereld erfgoeden. Bijzonder om te zien.

Met een riskja zijn we terug gegaan richting ons hotel. De man was zo oud en had weinig kracht in zijn benen, waardoor hij moest slepen duwen en trekken om ons voor 2 euro de heuvel op te krijgen. Halverwege besloten we uit te stappen en de rest van de weg zelf te lopen. We stopten bij een leuk Italiaans tentje om een heerlijke pizza te eten.

In de avond zijn we met Babu uit eten geweest, omdat het onze laatste avond was. Leuke gesprekken, afgewisseld met goed eten zorgden ervoor dat we een geslaagde afsluiting van onze vakantie beleefden.

Tegen een uur of half tien gingen we terug richting het hotel om nog even onze E-tickets te regelen. De printer op het hotel was er zo eentje die wij 15 jaar geleden hadden. Erg lachwekkend, vooral ook omdat hij na elke pagina opnieuw moest worden opgestart.

Daarna was het tijd om lekker te relaxen op de hotelkamer en ons op te maken voor onze laatste nacht in Kathmandu.