Paragliden en een lange reis naar Kathmandu - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Paragliden en een lange reis naar Kathmandu - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Paragliden en een lange reis naar Kathmandu

Door: Marlijn & Ingrid

16 September 2011 | Nepal, Pokhara

De dag begon wat onrustig doordat we vier keer werden wakker gebeld door de receptie, om ons te attenderen op de heldere ochtend waardoor je de Himalaya kunt zien. Vanuit ons slaapkamerraam hadden we een prachtig uitzicht, waarna we nog even verder sliepen.

Om 9 uur werden we opgehaald om te gaan paragliden. Een oud mannetje in een SUV scheurde ons naar de top van een berg. Onderweg waren onze piloten ingestapt. Twee Russen. Ze waren naar Nepal gekomen om een paar maanden als instructeur te werken en daarna verder te reizen over de wereld.

Eenmaal op de berg werden de spullen snel uitgepakt en kregen wij de spullen aan die we nodig hadden. De instructie was kort: "Zodra ik tot drie tel gewoon rennen en blijven rennen.". Toen er een goede wind waaide gingen wij een voor een de lucht in. Het rennen betekent dus gewoon de berg afrennen, tot het moment dat je voeten de grond niet meer kunnen raken. Daarna konden we rustig gaan zitten en genieten van het mooie uitzicht.

De scherpe bochten die werden gemaakt om ons hoog in de lucht te houden zorgden voor wat maagproblemen, maar al met al was het een mooie en bijzondere ervaring.

Nadat we weer terug waren in ons hotel zijn we samen met Babu gaan lunchen bij de Japanner. De avond daarvoor hadden we er samen lekker gegeten en we wilden Babu graag meenemen. Voor hem weer een nieuwe ervaring, wat lachwekkende momenten met zich meebracht. Na een goede lunch vertrokken we richting Kathmandu.

In principe een reis door de Vallei en daardoor vrij goed af te leggen. Tot ongeveer 20 kilometer voor Kathmandu. De wegen waren erg slecht en we moesten twee bergen over. Het zorgde ervoor dat we het laatste deel van de reis zeker 1,5 tot 2 uur bezig zijn geweest.

Eenmaal in Katmandu merkten we direct dat we in de hoofdstad waren beland. Het was enorm druk. Veel toeterende auto's, motoren en aan alle kanten mensen op straat.

Ons hotel lag in een rustige buurt, maar toch op 5 minuten loopafstand van het drukke centrum. We gingen met Babu bij een Mexicaan eten, wat ook weer de nodige leuke momenten met zich mee bracht. Nieuw eten, nieuwe smaken en vooral ook verbazing omdat hij zich afvroeg waar zijn hoofdgerecht bleef (terwijl we nog bezig waren met de starters, iets wat hij niet doorhad).

Aan het eind van de avond liepen we terug naar ons hotel en was het tijd om te gaan slapen. Sightseeing Katmandu stond op het programma voor de volgende dag.