Slapen in de wildernis - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu Slapen in de wildernis - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van ingridmarlijn - WaarBenJij.nu

Slapen in de wildernis

Door: Marlijn & Ingrid

12 September 2011 | Nepal, Kathmandu

Na een enerverende avond bij de familie van Babu, zijn we de volgende ochtend om 11.00 uur opgehaald uit het hotel.

We zijn allereerst de kleine Manish van school gaan halen en kregen de mogelijkheid om de school te bekijken. Een mooi moment. Rond de 1500 kinderen op 1 school, klassen vol, in uniforms en natuurlijk nieuwsgierig naar de blanke bezoekers.

Daarna gingen we op visite geweest bij de familie van de vrouw van Babu, waar we wederom gastvrij werden ontvangen. We zijn even in het kleine dorpje geweest om de winkel van haar broer te bezoeken en wat te drinken. Haar broer leeft samen met zijn vrouw, drie kinderen en zijn ouders. Een bijzondere ontmoeting. Voordat we natuurlijk wederom iets te eten kregen, heben we zelf even rond gereden op een scooter. Het was een bewonderingswaardig moment voor de Nepalese bevolking, die het niet gewend zijn dat er blanke mensen rondlopen en al helemaal niet dat die dan ook nog eens op een scooter door het dorp crossen.

Na het eten hebben we nog een korte wandeling gemaakt, waar we wederom alle bewoners uit de huizen 'lokten'.

Na de wandeling vertrokken we naar de familie van Bharat. Helaas was hij zelf onderweg met toeristen, maar door zijn vrouw en drie kinderen werder we hartelijk ontvangen. Monica en Milan (de oudste twee van Babu) waren met de bus gekomen.

Tijd voor het slachten van de kip. Na de geit was het wederom erg bijzonder om te zien hoe ze in Nepal eten bereiden. Lachwekkend was het moment dat de kip zonder kop rondliep. Terwijl er verder werd gegaan met het bereiden van het eten gingen wij op pad met de oudste vijf kinderen.

We kregen een rondleiding door het kleine dorp. We liepen tot de rivier, toen het donker begon te worden. Tijd om terug te gaan.

Na een prima maaltijd hebben we lang gepraat met Babu. Rond middernacht was het tijd om te slapen. Een kamer, speciaal voorzien van matrassen en een muggennet, We trotseerden de salamanders, de insecten en de haan die om het uur liet weten nog aanwezig te zijn.

De volgende dag werden we vroeg wakker en waren een aantal van de kinderen al opgehaald door de schoolbus.